.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لحن ملیحانه ابوترابی و اغتشاش در مجلس

وضعیت به گونه ای بود که حتی دوربین تلویزیونی نیز تلاش کرد تا با گرفتن تصویر بسته‌ای از قاضی پور و عدم نمایش نماهای باز، از بار حاشیه پدیدآمده بکاهد.

جلسه دیروز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور برای دقایقی متشنج شد.

به گزارش شمال نیوز، اظهارات نادر قاضی پور نماینده ارومیه پشت تریبون مجلس آغازگر این تشنج بود که با مدیریت ناصحیح دقایقی فضای جلسه را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس این گزارش، در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور، روز گذشته قاضی پور به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت پشت تریبون قرار گرفت.

این سومین بار بود که قاضی پور در مخالفت با وزیران پیشنهادی سخنرانی می کرد.

ریاست جلسه در این دقایق بر عهده حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی نایب رئیس اولمجلس بود.

پیش از قاضی پور ایرج عبدی از ثبت نام کم سابقه 175 نماینده برای موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و اینکه در کمیسیون بهداشت نیز به جز یک رای ممتنع همه اعضا موافق او بودند، سخن گفته بود که همین مسئله واکنش قاضی پور را به همراه داشت.

او در ابتدای صحبت های خود خطاب به نمایندگان گفت: "اگر این وزیر مستضعف بود آیا باز هم از او حمایت می‌کردید؟ شما به خاطر پولش از او حمایت می‌کنید."

این صحبت قاضی‌پور با واکنش شدید نمایندگان مواجه شد. تعدادی از نمایندگان که مجال را برای اعتراض به او فراهم ندیده بودند با ترک صندلی های خود جلوی تریبون مجلس تجمع کردند تا مانع ادامه سخنان قاضی پور شوند.
وضعیت به گونه ای بود که حتی دوربین تلویزیونی نیز در این لحظات تلاش کرد تا با گرفتن تصویر بسته‌ای از قاضی پور و عدم نمایش نماهای باز، از بار حاشیه پدیدآمده بکاهد.

در این هنگام، در حالی که اعمال مدیریت درست می توانست به بی نظمی پدیدآمده پایان دهد، ابوترابی چندین بار با لحن نه چندان مناسبی از نمایندگان خواست تا نظم جلسه را رعایت کنند.

درخواست های او گاه با لحن ملیحانه و نامناسب برای جایگاه ریاست جلسه و گاه با خواهش از نمایندگان بدون در نظر گرفتن همین جایگاه، همراه بود. دیگر اعضای هیات رییسه مجلس نیز نه تنها کمکی به او نکردند بلکه در مواردی در برخورد با وضع به وجود آمده، خود را در جایگاه ریاست جلسه قرار دادند!

سرانجام ابوترابی، چاره را در این دید تا از قاضی‌پور بخواهد صحبت های خود را اصلاح کند.
او خطاب به قاضی پور گفت "در بند اول صحبت شما کلمه‌ای بود که در مورد آن توضیح بدهید که اگر برداشتی شده عذرخواهی کنید و آن جمله را اصلاح کنید."

در نهایت قاضی‌پور با عذرخواهی نصفه نیمه و کنایه آمیزی گفت "آنهایی که از من ناراحت هستند و فکر می‌کنند آنها را آدمی ناصحیحی دیده‌ام اینطور نیست، آنهایی که نمایندگان واقعی مردم هستند و به خاطر الله، قرآن، اسلام و نظام آمدند و مخالفت کردند از آنها تشکر می‌کنم."

با این صحبت ها موضوع ختم به خیر شد اما سایه مدیریت ناصحیح همچنان بر جلسه علنی مجلس سنگینی می کرد.

ریاست مجلس جایگاهی است که میزان مقبولیت فرد، نحوه اعمال مدیریت او و جلب اعتماد نمایندگان همراه با برخوردی که فرمانبرداری آنان در خصوص اداره جلسه را به دنبال داشته باشد، از لازمه های آن به شمار می رود.

موارد دیگری از این بی نظمی در جلسات گذشته مجلس نیز دیده شده بود اما حساسیت جلسات بررسی صلاحیت وزرا و پخش زنده آن از شبکه های رادیویی و تلویزیونی کنترل و مدیریت آن را دشوارتر کرده بود که در مدت زمان اندکی که ریاست جلسه به ابوترابی رسید سرانجام مطلوبی نداشت. /ف

/صراط


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000292393
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.